wtorek, 24 listopada 2015

Pieczone ziemniaki z piekarnika


Pieczone, złote, a do tego niesamowicie aromatyczne ziemniaki to doskonały dodatek do kurczaka, łososia i wielu innych dań. Często również zjadane są bez niczego, z uwagi właśnie na nieprzeciętny smak i atrakcyjny wygląd, który wywołuje chęć szybkiej konsumpcji. 
 





Proces przygotowania pieczonych ziemniaków jest krótkotrwały, a poziom trudności porównywalny jest ze skomplikowaniem przygotowania kanapek.
Trzeba więc zgromadzić następujące składniki: 1000 g ziemniaków, 1 główkę czosnku, 3 łyżki oleju rzepakowego, łyżkę posiekanego rozmarynu, sól i pieprz.







W celu przygotowania ziemniaków należy obrać je ze skóry, umyć oraz włożyć do ugotowanej i posolonej wody na trzy minuty. Odcedzone ziemniaki przyprawić solą, pieprzem, rozmarynem i dodać pokrojony czosnek, a na koniec polać olejem i wymieszać wszystko. Tak przygotowane, należy odstawić na 1-2 godziny. Po upływie podanego czasu, ziemniaki powinny zostać wyłożone na blachę, na której będą piekły się przez około 60 minut w temperaturze do 200 stopni.
Tak przygotowane ziemniaki pasują do wielu dań, ale z uwagi na ich atrakcyjny wygląd i aromatyczny zapach, mogą pełnić rolę samodzielnego dania tym bardziej, jeżeli dodatkiem będzie kwaśne mleko.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ziemniaczki! Polecam również bataty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłas mi wielkiego smaka! Jutro na obiad zrobie sobie dokłądnie takie same. Dziękuje za prosty przepis :*
    U mnie post z pomysłami na świąteczny prezent! Zapraszam :*
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  3. batatów jeszcze nie próbowałam, wciąż są na mojej spożywczej wish liście ;)

    U mnie takie ziemniaczki są często na obiad w niedzielę. Chętnie zaglądam an twojego bloga Saro ;)

    OdpowiedzUsuń